مقدمه
کیفیت و نوآوری، هوندا و یاماها را به محبوبترین برندهای موتورسیکلت جهان تبدیل کرده است. هر دو شرکت طیف گستردهای از موتورسیکلتها را برای نیازها و علایق مختلف ارائه میدهند، اما تفاوتهای قابل توجهی وجود دارد که باید هنگام انتخاب در نظر بگیرید.
موتورسیکلتهای هوندا و یاماها قابل اعتماد و قدرتمند هستند. هوندا بهخاطر مهندسی پیشرفته خود شناخته میشود و یاماها بهخاطر موتورسیکلتهای اسپرت خود شناخته میشود.
موتورسیکلتهای یاماها پویاتر و مدرنتر هستند، در حالی که موتورسیکلتهای هوندا سنتیتر و کاربردیتر هستند. هر دو شرکت موتورسیکلتهای کروز و اسپرت را ارائه میدهند، بنابراین شما حتما موتورسیکلت مورد علاقه خود را از بین این دو برند پیدا خواهید کرد.
هوندا و یاماها هر دو موتورسیکلتهایی را با قیمتهای مختلف ارائه میدهند. قبل از خرید، هزینههای نگهداری و تعمیر مدل و محل خود را بررسی کنید.
هوندا و یاماها هر دو موتورسیکلتهای باکیفیتی تولید میکنند. هنگام تصمیمگیری بین دو برند، به علایق و نیازهای خود توجه کنید.
1.تاریخچه
هوندا و یاماها دو برند معروف موتورسیکلت در جهان هستند.
سوهیچیرو هوندا در سال 1948 شرکت هوندا را تاسیس کرد تا موتورسیکلتهای ارزان و باکیفیت در ژاپن تولید کند. موتورسیکلتهای Cub و Super Cub هوندا در ژاپن و سایر کشورها محبوب بودند. خط تولید هوندا گسترش یافت تا شامل موتورسیکلتهای بزرگتر، ATV، دوچرخههای کناری و تجهیزات قدرتمند شود. فناوریهای منحصربهفرد آن شامل موتورهای VTEC، HET و DCT (انتقال دو کلاچه) است.
سویچیرو هوندا یک مهندس و کارآفرین ژاپنی بود که در سال 1906 متولد شد. او در جوانی علاقه زیادی به مکانیک داشت و در سن 15 سالگی اولین موتورسیکلت خود را ساخت. پس از جنگ جهانی دوم، هوندا شروع به تولید موتورسیکلتهای ارزان قیمت کرد که در ژاپن و سایر کشورها محبوبیت زیادی پیدا کردند. او همچنین به توسعه فناوریهای جدیدی مانند موتورهای VTEC و DCT کمک کرد که به افزایش کارایی و عملکرد موتورسیکلتهای هوندا کمک کردند. هوندا در سال 1991 درگذشت، اما شرکت او همچنان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در جهان است.
در سال 1955،گنیچی کاواماکی شرکت یاماها را تأسیس کرد، یک شرکت تابعه از شرکت Yamaha Corporation، که سازهای موسیقی تولید میکرد. YA-1، که بر اساس DKW RT125 آلمانی الگوبرداری شده بود، اولین موتورسیکلت جمع و جور یاماها بود. یاماها در مسابقات مسابقه موتورکراس و جاده در دهههای 1960 و 1970 شرکت کرد و موتورسیکلتهای پرسرعتی مانند سری RD Yamaha تولید کرد.
هوندا و یاماها همچنان موتورسیکلتهای باکیفیت و بادوام تولید میکنند که نیازها و سلیقههای مختلف را برآورده میکنند. شهرت و موفقیت آنها در این بخش بر اساس تاریخچه طولانی آنها است.
این دو شرکت ژاپنی از پیشگامان صنعت موتورسیکلت هستند و سالها تجربه در طراحی و تولید موتورسیکلتهای با کیفیت دارند. آنها طیف گستردهای از موتورسیکلتها را برای نیازها و علایق مختلف ارائه میدهند، از جمله موتورسیکلتهای خیابانی، کروز، آفرود، و ورزشی. موتورسیکلتهای آنها بهخاطر قابلیت اطمینان، دوام، و عملکرد شناخته میشوند.
2.گستره محصول
هوندا و یاماها بهخاطر تنوع طیف محصولات موتورسیکلت خود که پاسخگوی نیازها و سلیقههای مختلف سوارکاران است، شناخته میشوند. در اینجا مروری بر محصولات آنها ارائه شده است:
هوندا
ماجراجویی (َAdvanture): هوندا آفریقا توین، CRF450L رالی، NC750X
کروزر (Cruiser): هوندا ریبل، فیوری، شادو
ورزشی (Sport): هوندا CBR1000RR-R Fireblade، CBR600RR، CB650R
تورینگ (Turing): هوندا گلد وینگ، GL1800، GL1500
استاندارد (Standard): هوندا CB500F، CB1100، CBF125
اسکوتر (Scooter): هوندا PCX، SH Mode، فورزا
خارج از جاده (Off-road): هوندا CRF250R، CRF450R، CRF125F
یاماها
ماجراجویی (َAdvanture): یاماها سوپر تنهر، Ténéré 700، WR250R
کروزر (Cruiser): یاماها Bolt، V-Star 1300، Stryker
ورزشی (Sport): یاماها YZF-R1، R6، R3
تورینگ (Turing): یاماها Star Venture، FJR1300، Venture
استاندارد (Standard): Yamaha MT-07، MT-09، XSR900
اسکوتر (Scooter): Yamaha XMAX، SMAX، Majesty
خارج از جاده (Off-road): Yamaha YZ450F، YZ250F، YZ85
قیمت روز موتورسیکلت های یاماها
3.عملکرد
هوندا و یاماها موتورسیکلت های قابل اعتماد و پرقدرت با عملکرد بالا تولید می کنند. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی عملکرد موتورسیکلت های آنها آورده شده است:
هوندا
موتور: موتور HET هوندا و گیربکس DCT عملکرد و بهره وری را افزایش می دهند.
HET مخفف High Efficiency Technology به معنای فناوری کارایی بالا است. این موتور از فناوری های پیشرفته ای مانند تزریق سوخت مستقیم، سوپاپ های متغیر و سیستم خنک کننده مایع استفاده می کند که به آن کمک می کند تا قدرت و گشتاور بیشتری تولید کند و در عین حال مصرف سوخت را کاهش دهد.
DCT مخفف Dual Clutch Transmission به معنای گیربکس دو کلاچ است. این گیربکس از دو کلاچ مجزا برای تعویض دنده ها استفاده می کند که تعویض دنده ها را سریعتر و روان تر می کند.
ثبات: موتورسیکلت های هوندا با سیستم تعلیق و صندلی قابل تنظیم، ثبات و راحتی را در اولویت قرار می دهند.
سیستم تعلیق موتورسیکلت های هوندا به گونه ای طراحی شده است که ضربات جاده را جذب کند و ثبات موتورسیکلت را در هنگام پیچیدن و مانور دادن حفظ کند. این سیستم تعلیق معمولاً قابل تنظیم است، به این معنی که راننده می تواند آن را برای مطابقت با وزن و سبک رانندگی خود تنظیم کند.
موتور HET هوندا و گیربکس DCT به طور گسترده در موتورسیکلت های هوندا استفاده می شوند. این فناوری ها به هوندا کمک کرده اند تا موتورسیکلت هایی با عملکرد بالا و مصرف سوخت کم تولید کند.
ترمزها: برخی از مدل های هوندا دارای سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با IMU برای افزایش نیروی توقف و کنترل هستند.
ABS مخفف Anti-lock Braking System به معنای سیستم ترمز ضد قفل است. این سیستم از سنسورهای سرعت برای تشخیص زمانی که چرخ ها در حال قفل شدن هستند استفاده می کند. در این صورت، ABS به طور خودکار فشار ترمز را کاهش می دهد تا چرخ ها دوباره بچرخند. این امر به جلوگیری از قفل شدن چرخ ها و از دست دادن کنترل موتورسیکلت کمک می کند.
IMU مخفف Inertial Measurement Unit به معنای واحد اندازه گیری اینرسی است. این واحد از سنسورهای مختلف برای اندازه گیری حرکت موتورسیکلت استفاده می کند. ABS با استفاده از اطلاعات IMU می تواند میزان نیروی ترمز را به طور دقیق تر تنظیم کند.
حالت های سواری: حالت های تورینگ، اسپرت و باران در برخی از مدل های هوندا عملکرد موتور، تعلیق و ترمز را برای شرایط سواری مختلف تنظیم می کنند.
حالت های سواری هوندا به راننده اجازه می دهد تا عملکرد موتورسیکلت خود را با شرایط سواری مطابقت دهد. این حالت ها معمولاً عملکرد موتور، تعلیق و ترمز را تنظیم می کنند.
یاماها
موتور: یاماها از فناوری های پیشرفته ای در موتورهای خود استفاده می کند، مانند تزریق سوخت مستقیم، سوپاپ های متغیر و سیستم های خنک کننده مایع. این فناوری ها به یاماها کمک می کند تا موتورهایی با قدرت و گشتاور بالا تولید کند که در عین حال کم مصرف هستند.
با شاسی سبک و سیستم تعلیق پرقدرت، موتورسیکلت های یاماها به طور اسپرت تر و چابک تر رانندگی می کنند.
سیستم های ترمز ABS و CBS یاماها، نیروی توقف و کنترل را بهبود می بخشند.
کنترل کشش: موتورسیکلت های یاماها با کنترل کشش، قدرت را به چرخ عقب براساس شرایط جاده تغییر می دهند، ثبات و کنترل را بهبود می بخشند.
هوندا و یاماها موتورسیکلت های بادوام و پرقدرت با فناوری های مدرن تولید می کنند. سبک رانندگی و ترجیحات شما انتخاب شما را تعیین خواهد کرد.
4.طراحی
هوندا و یاماها موتورسیکلت هایی با ظاهر متفاوت دارند. برخی از تفاوتهای بصری قابل توجه عبارتند از:
هوندا
ظاهر محافظه کار: موتورسیکلت های هوندا بر عملکرد و راحتی تاکید دارند. آنها از تصاویر ساده و خطوط واضح استفاده می کنند.
راحتی: موتورسیکلت های هوندا دارای موقعیت نشستن قائم تر با تعلیق قابل تنظیم و صندلی های مناسب برای سواری های طولانی هستند.
عملی بودن: هوندا موتورسیکلت های تورینگ، ماجراجویی و رفت و آمد با ویژگی های کاربردی تولید می کند.
یاماها
ظاهر تهاجمی: موتورسیکلت های یاماها دارای ظاهری تیز و زاویه دار هستند. آثار هنری زنده و رنگ های آنها خلاقیت آنها را بیان می کند.
ارگونومی اسپرت: موتورسیکلت های یاماها بر آیرودینامیک و هندلینگ تاکید دارند. فریم های سبک وزن و سیستم تعلیق آنها عملکرد را برجسته می کند.
عملکرد بالا: میل لنگ Crossplane و الکترونیک مدرن نشان دهنده تمرکز یاماها بر موتورهای پرقدرت و تصفیه فناوری های موجود است.
هوندا و یاماها سبک های طراحی آنها برای سوارکاران مختلف جذاب است. یاماها بر عملکرد اسپرت و ظاهر پیچیده تاکید دارد، در حالی که هوندا بر راحتی و کارایی تاکید دارد.
5.نوآوری
هوندا و یاماها به دلیل طراحی موتورسیکلت های با فناوری پیشرفته و ویژگیهای رضایتبخش برای سوارکاران، شناخته شده هستند.
نوآوریهای کلیدی از هر برند:
هوندا
موتور HET: فناوری موتور HET هوندا، عملکرد، بهرهوری و دوستی با محیط زیست را متحول میکند.
DCT (گیربکس دو کلاچ): فناوری DCT هوندا، تعویض دندههای سریع با کمترین تلاش و بدون اهرم کلاچ یا پدال تعویض دنده را ارائه میدهد.
حالتهای سواری: حالتهای سواری هوندا، خروجی قدرت، تعلیق و ترمز وسیله نقلیه را مطابق با سوارکار و شرایط جاده در اختیار دارد، که راحتی، ایمنی و عملکرد سوارکار را بهبود میبخشد.
نورپردازی LED: چندین موتورسیکلت هوندا دارای سیستمهای روشنایی LED پیشرفته هستند که دید را بهبود میبخشند و مصرف انرژی را کاهش میدهند.
واحد اندازهگیری اینرسی (IMU): سیستمهای ترمز پیشرفته هوندا، مانند ABS (سیستم ترمز ضد قفل)، از فناوری IMU برای تنظیم نیروی ترمز بر اساس زاویه کج موتورسیکلت استفاده میکنند، که ایمنی و کنترل را بهبود میبخشد.
یاماها
میل لنگ Crossplane: موتورسیکلتهای اسپرت پرقدرت یاماها دارای میل لنگ Crossplane هستند، فناوریای که باعث تحویل قدرت یکنواختتر و پاسخ سریعتر گاز میشود.
سیستم تعویض سریع (QSS): سیستم تعویض سریع یاماها (QSS) امکان تعویض دندههای روان و فوری را فراهم میکند که هم عملکرد و هم سهولت را بهبود میبخشد.
سیستم کنترل کشش (TCS): فناوری TCS (سیستم کنترل کشش) یاماها، قدرت را به چرخ عقب بر اساس شرایط جاده تنظیم میکند و پایداری و کنترل را بهبود میبخشد.
D-Mode: فناوری D-Mode یاماها به سوارکار اجازه میدهد تا بین انواع مختلف خروجی قدرت و تنظیمات صرفهجویی در سوخت را انتخاب کند.
هم هوندا و هم یاماها به دلیل روحیه پیشگامانه و شهرت آنها در ساخت موتورسیکلتهای با فناوری پیشرفته و ویژگیهایی که رضایت سوارکار را در اولویت قرار میدهند، مورد تحسین قرار گرفتهاند.
تلاشهای آنها برای بهبود تجربه سوارکاری موتورسیکلت برای مشتریانشان و پیشرفت در زمینه مهندسی موتورسیکلت، در نوآوریهای پیشرو آنها منعکس شده است.
6.موتور
هوندا و یاماها به دلیل موتورهای موتورسیکلت پرقدرت، قابل اعتماد و کارآمد خود شناخته شده اند. برخی از تفاوت های قابل توجه بین موتورها و ویژگی های موتورسیکلت های هوندا و یاماها در زیر فهرست شده اند:
هوندا
فناوری موتور HET ، عملکردی قوی را در حالی که مصرف سوخت را افزایش می دهد و آلودگی را کاهش می دهد، حفظ می کند. فناوری موتور HET از هوندا دارای مزایایی مانند افزایش کارایی احتراق، کاهش اصطکاک و اجزای سبک وزن است.
فناوری DCT ، راحتی و استفاده را بهبود می بخشد زیرا تعویض دنده سریع و روان را بدون استفاده از اهرم کلاچ یا پدال تعویض دنده ارائه می دهد.
فناوری موتور VTEC ، زمان بندی و میزان باز شدن سوپاپ ها را تغییر می دهد تا تحویل قدرت و گشتاور را بهینه کند و عملکرد و بهره وری را بهبود بخشد.
فناوری موتور PGM-FI، دقت تحویل سوخت را افزایش می دهد و باعث افزایش پاسخ دریچه گاز و مصرف سوخت می شود.
با ویژگی هایی مانند پیستون های ریخته گری، موتورهای خنک کننده مایع و سیستم های سوپاپ DOHC (میل لنگ های دو میل سوپاپ فوقانی)، موتورهای پرقدرت هوندا به دلیل قابلیت اطمینان خود مشهور هستند.
یاماها
موتورسیکلت های اسپرت پرقدرت یاماها دارای میل لنگ Crossplane هستند، فناوری ای که باعث تحویل قدرت یکنواخت تر و پاسخ سریعتر گاز می شود. به دلیل فاصله زمانی احتراق یکنواخت در طراحی Crossplane، موتور آسان تر است و رانندگی راحت تری دارد.
فناوری YCC-T Yamaha ورودی های راننده را کنترل می کند و پاسخ دریچه گاز را بر این اساس اصلاح می کند، که منجر به جریان خطی و قابل پیش بینی قدرت می شود.
فناوری تزریق سوخت مورد استفاده توسط موتورهای Yamaha امکان تزریق نقطه ای را فراهم می کند که باعث بهبود پاسخ دریچه گاز و مسافت پیموده شده می شود.
موتورهای پرقدرت Yamaha با پیستون های ریخته گری، موتورهای خنک کننده مایع و فناوری سوپاپ پیشرفته، قابل اعتماد و قدرتمند هستند.
7.انتقال قدرت
هر دو شرکت هوندا و یاماها طیف وسیعی از گیربکس های مختلف را برای موتورسیکلت های خود ارائه می دهند. این موتورسیکلت ها از فناوری های پیشرفته برای بهبود عملکرد، راحتی و کارایی استفاده می کنند.
مقایسه گیربکس های موتورسیکلت هوندا و یاماها تفاوت های مهم زیر را نشان می دهد:
هوندا
فناوری DCT هوندا امکان تعویض دنده نرم و سریع بدون اهرم کلاچ یا پدال تعویض دنده را فراهم می کند و راحتی را بهبود می بخشد.
فناوری DCT هوندا از دو کلاچ و یک سیستم مدیریت پیچیده استفاده می کند تا تعویض دنده را برای رانندگی تورینگ، رفت و آمد و ورزشی روان کند.
کلاچ های لغزنده، تغییر سریع دنده و اهرم های قابل تنظیم عملکرد و راحتی گیربکس دستی هوندا را بهبود می بخشد.
هوندا برای انواع سبک های رانندگی و دلایل مختلف، گیربکس دستی 6 سرعته، 5 سرعته و 4 سرعته را ارائه می دهد.
یاماها
فناوری QSS یاماها با تعویض دنده سریع و یکپارچه، عملکرد و راحتی را بهبود می بخشد.
فناوری QSS یاماها با استفاده از سنسور و واحد کنترل، خروجی موتور را در هنگام تعویض دنده تنظیم می کند و زمان و تلاش تعویض دنده را کاهش می دهد.
کلاچ های لغزنده، تغییر سریع دنده و اهرم های قابل تنظیم گیربکس دستی Yamaha را روان و دقیق می کند.
یاماها برای پاسخگویی به سبک های رانندگی و دلایل مختلف، گیربکس دستی 6 سرعته، 5 سرعته و 4 سرعته را ارائه می دهد.
گیربکس های موتورسیکلت هوندا و Yamaha دارای فناوری ها و ویژگی های پیشرفته ای هستند که عملکرد، راحتی و کارایی را بهبود می بخشد. انتخاب شما به ترجیحات و نیازهای شما بستگی دارد.
فناوری DCT هوندا تعویض دنده نرم و سریع را بدون اهرم کلاچ یا پدال تعویض دنده ارائه می دهد.
فناوری QSS Yamaha امکان تعویض دنده سریع و روان را فراهم می کند.
8.سیستم تعلیق
فنرهای موتورسیکلت بر پایداری، هندلینگ و راحتی تأثیر می گذارد. سیستم تعلیق موتورسیکلت های هوندا و یاماها به این روش ها متفاوت است:
هوندا
برخی مدلهای موتورسیکلت هوندا دارای سیستم تعلیق قابل تنظیم هستند تا کاربران بتوانند آن را متناسب با سبک رانندگی خود تنظیم کنند. سیستم های تعلیق قابل تنظیم هوندا از نوآوری هایی مانند سوپاپ دو خمشی Showa (DBV) برای بهبود فنربندی و کنترل استفاده می کنند.
سیستم تعلیق عقب پرفورمنس Pro-Link هوندا پایداری و هندلینگ را در زمین ناهموار بهبود می بخشد. یک کمک فنر مرکزی و سیستم اتصال به آن اجازه می دهد تا فنربندی تدریجی در سیستم Pro-Link انجام شود.
برخی مدلهای هوندا شامل سیستم تعلیق الکترونیکی است که به شرایط جاده و ورودی راننده پاسخ می دهد. HSTC قابل انتخاب هوندا به صورت الکترونیکی فنربندی و سفتی را برای بهبود پایداری و کنترل تنظیم می کند.
یاماها
تعدادی از موتورسیکلت های یاماها دارای چنگال های جلو معکوس هستند که هندلینگ و پایداری را در رانندگی با عملکرد بالا بهبود می بخشد. چنگال های جلو معکوس به دلیل قطر بالایی که دارند محکم تر هستند.
سیستم تعلیق عقب Monocross یاماها پایداری و کنترل خارج از جاده را بهبود می بخشد. Monocross دارای یک کمک فنر تکی است که با زاویه ای با سیستم اتصال به آن برای فنربندی تدریجی قرار دارد.
موتورسیکلت های یاماها با سیستم تعلیق الکترونیکی به ورودی راننده و شرایط جاده واکنش نشان می دهند. سیستم تعلیق الکترونیکی Yamaha (YES) فنربندی و سفتی را تنظیم می کند تا پایداری و کنترل را بهبود بخشد.
سیستم های تعلیق موتورسیکلت های هوندا و یاماها عملکرد، پایداری و راحتی را بهبود می بخشد. انتخاب شما به علایق و خواسته های شما بستگی دارد. سیستم های تعلیق هوندا دارای کنترل های الکتریکی و قابل تنظیم هستند. سیستم های تعلیق Yamaha بر رانندگی با عملکرد بالا و قابلیت خارج از جاده تأکید دارند.
9. سیستم ترمز
ترمزهای موتورسیکلت بر توقف، کنترل و ایمنی تأثیر می گذارند. در اینجا برخی از تفاوت های کلیدی در سیستم های ترمز موتورسیکلت های هوندا و یاماها آورده شده است:
هوندا
ABS بر روی بسیاری از موتورسیکلت های هوندا، به ویژه در شرایط خیس یا لغزنده، قدرت توقف و کنترل را بهبود می بخشد. سیستم ABS هوندا از سنسورها و واحد کنترل برای جلوگیری از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمز استفاده می کند، به این ترتیب پایداری و کنترل را بهبود می بخشد.
فناوری CBS با پیوند دادن ترمزهای جلو و عقب، نیروی توقف و کنترل را بهبود می بخشد. هنگامی که کاربر ترمز عقب را فعال می کند، سیستم CBS مقداری از نیروی ترمز جلو را نیز اعمال می کند، ثبات و تعادل موتورسیکلت را بهبود می بخشد.
سیستم های ترمز پیچیده هوندا، مانند ABS با IMU، از یک IMU برای اندازه گیری حرکت و جهت موتورسیکلت استفاده می کنند تا هنگام ترمز، کنترل و ثبات را بهبود بخشد.
یاماها
ABS بر روی بسیاری از موتورسیکلت های Yamaha، به ویژه در شرایط خیس یا لغزنده، قدرت توقف و کنترل را بهبود می بخشد. سنسورها و واحد کنترل ABS Yamaha از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمز جلوگیری می کنند، به این ترتیب پایداری و کنترل را بهبود می بخشد.
فناوری UBS یاماها قدرت توقف و کنترل را بهبود می بخشد. UBS با اعمال مقداری نیروی ترمز عقب هنگامی که کاربر ترمز جلو را فعال می کند، ثبات و تعادل دوچرخه را افزایش می دهد.
اگر CBS یا IMU می خواهید، سیستم های ترمز هوندا ممکن است برای شما مناسب باشند. سیستم های ترمز Yamaha بر پایداری و تعادل متمرکز هستند.
10.لوازم جانبی
می توانید موتورسیکلت های هوندا و یاماها را با طیف وسیعی از لوازم جانبی سفارشی کنید.
در اینجا برخی از تفاوت های کلیدی در لوازم جانبی موتورسیکلت های هوندا و یاماها آورده شده است:
هوندا
هوندا طیف وسیعی از سیستم های بارگیری، از جمله کیسه های طرفین، صندوق بالایی و کیف های باک، ظرفیت حمل موتورسیکلت را افزایش می دهد و قابلیت استفاده آن را برای تورینگ و رفت و آمد بهبود می بخشد.
بسیاری از سپرهای موجود از هوندا، از جمله مدل های تورینگ، ورزشی و ماجراجویی، همگی به محافظت از راننده از باد و راحتی کلی کمک می کنند.
دستگیره های گرمی که هوندا ارائه می دهد، برای رانندگانی که در سرما بیرون می روند، یک افزودنی خوشایند است.
سیستم های صوتی در موتورسیکلت های هوندا موجود است که به رانندگان امکان گوش دادن به موسیقی یا سایر محتوای صوتی را از طریق بلوتوث یا بلندگوهای داخلی به صورت بی سیم می دهد.
یاماها
سیستم اگزوز پرفورمنس آکراپوویچ یاماها قدرت تحویل و صدای موتورسیکلت را بهبود می بخشد و در عین حال وزن را کاهش می دهد و ظاهر موتورسیکلت را بهبود می بخشد.
یاماها سپر موتور می فروشد تا موتور و سایر قطعات حساس را از خاک، شن و ماسه و سایر ضایعات جاده ای و همچنین سقوط های تصادفی محافظت کند.
به رانندگان دستکش برای محافظت از دستان خود از عناصر و ضایعات جاده ای هنگام حرکت در خاک ارائه می دهد.
یاماها کیت های تغییر سریع را ارائه می دهد که تعویض دنده بدون کلاچ را برای افزایش کارایی و عملکرد امکان پذیر می کند.
هوندا و یاماها لوازم جانبی موتورسیکلت با کیفیت بالا را تولید می کنند که راحتی راننده را بهبود می بخشد. شما بر اساس نیاز خود انتخاب می کنید.
اگر به دنبال چیزی هستید که بر تورینگ و رفت و آمد تمرکز دارد، لوازم جانبی هوندا می تواند یک گزینه مناسب باشد.
اگر به دنبال چیزی هستید که بر سواری با عملکرد بالا و مهارت های آفرود تأکید دارد، لوازم جانبی Yamaha می تواند بهترین گزینه باشد.
نتیجه گیری
هوندا و یاماها دو مورد از معتبرترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در جهان هستند که به دلیل موتورسیکلت های با کیفیت بالا، قابل اعتماد و نوآورانه خود شناخته شده اند. در حالی که هر دو برند شباهت های زیادی دارند، اما تفاوت های کلیدی در خط تولید محصولات، ویژگی ها، سبک و جامعه آنها نیز وجود دارد.
انتخاب بین هوندا و یاماها به سبک رانندگی شخصی شما، ترجیحات، نیازها و بودجه شما، همراه با مدل های خاص و ویژگی هایی که به آنها علاقه دارید، بستگی دارد. در نهایت، هر دو برند موتورسیکلت های عالی را ارائه می دهند که برای انواع مختلف رانندگان و اهداف مناسب هستند، و هر کدام را که انتخاب کنید، احتمالاً یک موتورسیکلت مناسب انتظارات شما را برآورده می کند و تجربه سواری لذت بخشی را ارائه می دهد.
منبع: https://gomotogeek.com